Aside

Câteva cântece despre primavara

primavaraM-am născut primăvara. De 1 aprilie. Și mai erau și Floriile în anul acela. Așa că nu e de mirare că îmi place primăvara, cel mai mult. Și florile. Și pomii înfloriți. Soarele cald, cerul albastru- srălucitor-de-senin. Culmea e că sunt cam alergică la polen. Hi, hi. Dar asta nu mă împiedică să iubesc primăvara.

Un prim cântec este “Au înebunit salcâmii”Tudor Gheorghe. Au înebunit salcamii/De atata primavara/Umblă dezbrăcați prin ceruri/Cu tot sufletul afară…”Asta este pe primul loc. Poate pentru că îmi place Tudor Gheorghe așa de mult, poate pentru că mă leagă de aces cântec și o poveste de dragoste… Apoi, îmi place “Primăvara”, tot cântată de Tudor Gheorghe

Primavara-001-1024x768

“…Un zarzăr mic,/În mijlocul grădinii/ Ș-a răsfirat crenguțele ca spinii/De teamă să nu-i cadă la picioare/Din creștet vălul subțirel de floare…” Bineînțeles că este vorba despre variantele simfonice. Versurile se potrivesc perfect cu muzica. Acolo unde natura se dezmorțește în versuri, acolo muzica devine mai vioaie, se umple de zumzete și cadențe hotărâte.

“Valsul rozelor”, tot a lui, vine să încununeze în valsul lor, liniștea și dulcea nebunie a unei seri de primăvară.

Bineînțeles, că un loc aparte îl ocupă Vivaldi – “Primăvara“. Acolo mă nasc și cresc cu zumzetul fiecărei albine, cu păsările care se întorc, cu natura care înverzește, cu fiecare pasaj. Acolo ninge cu petale, cântă ciocârlii și plutesc fluturi pe cer… Nu am educație muzicală, mai mult decât un om obișnuit. Dar îmi place muzica, iar pe Vivaldi l-am putut “vedea” cam prin școala generală. Iar pentru o pierdere totală pe aripile primăverii, vă recomand Strauss: “Voces de primavera“.Aceste sunete te pot lua si duce acolo unde este soare și frumos. Unde nu plouă. Unde nu te pătrunde frugul până la oase…Unde nu îți e frică, unde nu îți e dor, unde nu te sfâșie amintiri… Unde ești doar tu și natura. Sau ideea de natură. De putere și perenitate. De renaștere, de grație, de cald și sigur.

imgKjI6QI

Căutați aceste bucăți muzicale pe net și ascultați-le. La sfârșit, veți fi uitat de iarna asta haină și vă veți simți din nou plini de viață.

Pentru altă dată, promit să vă spun despre muzica ce aduce energiile cosmice pe pământ. Cel puțin pentru mine.

O seară plăcută tuturor.

Leave a Reply

